Okres realizacji: 2014-01-01 - 2016-12-31
Typ: Krajowy
Pracownia: Pracownia Geodynamiki i Inżynierii Środowiska
Cel projektu to opracowanie na bazie dotychczasowych doświadczeń przedsiębiorcy i konsorcjantów mobilnego systemu sejsmicznego do diagnostyki podłoża gruntowego szlaków drogowych.
Na bazie doświadczeń konsorcjantów, związanych z opracowywaniem i szerokim wdrażaniem do eksploatacji w kraju i za granicą stacjonarnych i przenośnych sejsmicznych systemów pomiarowych oraz ich użytkowania dla potrzeb górnictwa i inżynierii lądowej opracowano innowacyjny zestaw pomiarowy dedykowany głównie do szybkiej i operatywnej kontroli stanu podłoża gruntowego szlaków drogowych. Wiedza i zakres osiągnięć konsorcjum umożliwiła przebadanie osiągniętych rozwiązań w praktyce oraz późniejszą ich komercjalizację w przyszłości. Projekt realizowany przez Instytut w konsorcjum z Centrum Transferu Technologii oraz Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG.